Recensies basles Enschede

Vier jaar geleden ben ik op mijn 42ste begonnen met basgitaarles. Ik kon niks. Nu kan ik vrijwel elk nummer dat ik hoor zonder hulp uitzoeken en naspelen en omzetten in bladmuziek als ik dat wil. Dat geeft zo’n machtig gevoel. Met dank aan Erno. Omdat hij gehamerd heeft op timing, theorie, luisteren en vooral veel en lekker spelen. Het allermeeste heb ik zonder twijfel geleerd van het schrijven van mijn eigen liedje. Toen het klaar was heeft Erno het opgenomen in zijn eigen muziekstudio: hoe gaaf is dat?”

Kaj M.

“Ik speel al lang gitaar, maar zou voor mijn band bas gaan spelen. Ik had de vraag welke dingen ik specifiek voor bas zou moeten bijschaven. Samen zijn we aan de slag gegaan om timing goed te krijgen. Ik waardeer Erno’s precisie en scherpe gehoor daarbij. En passant leerde ik de bassleutel lezen, anders luisteren, en zijn we verder gegaan met zelf bedenken en improviseren, iets waarmee ik op gitaar niet echt ben opgegroeid. Niet alleen leer ik basspelen als een bassist (i.p.v. als een gitarist) maar leer ik ook meer over het instrument, het maken van de juiste sound, en ontwikkel ik in algemene zin mijn muzikale vaardigheden verder en gebruik die ook weer op gitaar.”

Ronald v.d. B.

“Erno geeft basles met een gezonde dosis aandacht en enthousiasme. Hij neemt je mee in de basis en geeft ook ruimte om al snel met muziek mee te spelen die je leuk vindt. Houden zo!!!”

Bas K

Prettige lessen, actieve houding, gestructureerd, sluit aan bij wat ik wil leren.

Kees v.d. B.

“Erno is een enthousiaste bassist met zowel theoretische als praktische kennis en kunde. Hij is geduldig en legt duidelijk uit hoe dingen zitten. De lessen zijn afwisselend en leuk om heen te gaan.”

Edwin R.

“Erno heeft zijn zolderkamer omgetoverd tot een leslokaal voor bas- en percussieles. Op professionele en enthousiaste wijze leer je bas spelen. Ik heb er veel plezier in.”

Arie B.

“Twee jaar geleden besloot ik dat ik wilde leren bas spelen en dat ik in een band wilde. Dankzij de lessen van Erno is de band er inmiddels. En elke week word ik nog weer een stukje beter. Thanks!”

Sandra B.

“Ik heb nu bijna een jaar les bij Erno en ik ga elke week met plezier naar hem toe. Erno is een relaxte gast en een hele goede bassist met veel theoretische – en praktijkkennis waarmee hij me elke keer weet te enthousiasmeren. De lessen hebben een duidelijke structuur waarbij hij luistert naar mijn wensen en doelen op de korte, maar zeker op de lange termijn.”

Riemer H.

Basles Enschede
Facebook Messenger